Schmidt Zeevis Rotterdam

Terug

Schmidt Zeevis Rotterdam

Onder grote belangstelling van pers en media is de nieuwe locatie van de Koninklijke Schmidt Zeevis Rotterdam op dinsdag 8 december 2015 officieel in gebruik genomen door Koningin Maxima. De Rotterdamse viswinkel heeft nu op een 6000 m² vloeroppervlak ruimte voor de verwerking én een eigen vrieshuis voor centrale opslag van vis en schaaldieren van over de hele wereld.

Markante isolatiebouw

Het gebouw ziet er uit als een schip dat is aangemeerd in de Spaanse Polder. Op 3 verdiepingen zijn de bouwconcepten met Roma isolatiepanelen en Roma bedrijfsdeuren toegepast in combinatie met projectspecifieke elementen. Commercieel directeur Paul Pallandt kijkt met tevredenheid terug op het bouwproces: “In dit project zijn wij door de opdrachtgever op een positieve manier uitgedaagd om zeer specifieke wensen en ideeën te realiseren die de vorming van de eigen identiteit concreet maken. Dit heeft geleid tot een isolatiebouw met projectspecifieke elementen zoals de brug van het schip met boeiboord en maatwerk isolerende schuifdeuren voorzien van patrijspoorten en een eigen bedrijfslogo. Het was mooi om te zien hoe uit een smeltkroes van expertise en ervaren bouwpartijen iets tot stand komt. Ik vind het een state-of-art gebouw geworden dat gedetailleerd is tot in perfectie.
De engineers van Roma Products hebben specials ontwikkeld, die de eigen signatuur van Schmidt Zeevis in de isolatiebouw herkenbaar maakt”.

Durf te dromen

In de ontwerpfase is Schmidt Zeevis bijgestaan voor de isolatiebouw door de adviseurs Rinke Kortenbach, Martin Hoogendoorn en architect Nico Alsemgeest. De laatstgenoemde verrichtte tevens directie over het project tijdens de bouwfase. Opdrachtgevers Jos van Vuren en Marcel van Breda van Schmidt Zeevis bleven van het begin tot aan de oplevering tot in de details betrokken bij het project. Tijdens de officiële opening spraken zij over hoe zij alle gebeurtenissen hebben ervaren. Nooit hadden zij durven dromen dat ze eigenaar zouden worden van de onderneming, laat staan dat ze deze nieuwbouw konden realiseren, die ook nog geopend zou worden door niemand minder dan Koningin Maxima. De boodschap die zij mee willen geven was dan ook: Durf te dromen.

In het vakblad Stedenbouw editie 733 is een reportage opgenomen over dit project:

Bekijk artikel

Foodcare bouwconcept